23 Ocak 2012 Pazartesi

Michelin’den Yeni Sezonun İlk Zaferi



Michelin, dünyanın en ünlü rallisi olan Monte Carlo’nun üç yılın ardından WRC’ye geri dönüşünü galibiyetle kutluyor. Yeni Michelin Pilot Sport ve Michelin Pilot Alpin WRC lastikleri, Sebastien Loeb ve Daniel Elena ikilisinin Citroen DS3 WRC’lerini birinciliğe taşırken; Loeb, bu zaferle birlikte Monte Carlo Rallisi’ni altıncı kez kazanma başarısını da gösterdi.

Üç yıllık bir aradan sonra Dünya Rali Şampiyonası’nın açılış yarışı olma özelliğini geri alan Monte Carlo Rallisi, bir kez daha Citroen pilotu Sebastien Loeb’ün galibiyetiyle sonuçlandı. Geçtiğimiz yıl sekizinci Dünya Ralli Pilotlar Şampiyonluğu’nu kazanan Loeb, Monte Carlo’yu altıncı kez birinci bitirerek rekorlarına bir yenisini ekledi.

Ford pilotu Jari-Matti Latvala, Monte Carlo Rallisi’ne hızlı başlasa da daha dördüncü etapta yarış dışı kalmaktan kurtulamadı. Böylece zirvede rahatlayan Loeb’ün ardında ise büyük bir mücadele yaşanıyordu. MIN pilotu Dani Sordo ve Ford pilotu Petter Solberg’in ikincilik savaşı beş gün boyunca sürdü. Saniyelerle savaşan bu iki pilottan gülen isim ise Sordo oldu. Bu yıl Citroen’e transfer olan Mikko Hirvonen ise zorlu Monte Carlo Rallisi’ni dördüncü sırada bitirmeyi başardı.

Rus pilot Evgeny Novikov, yarışı beşinci sırada tamamlayarak artık olgunlaştığını ispatlarken, 50 yaşındaki efsane isim Francois Delecour, hâlâ çok hızlı olduğunu genel klasman altıncısı aşına rağmen hızından hiçbir şey kaybetmediğini elde ettiği altıncılık ile kanıtladı.

Yarışın son etabı olan ve fazladan puan kazandırma olanağı da tanıyan Ste Agnes-Col de la Madone’yi de kazanan Sebastien Loeb, kazandığı ekstra puanlarla 2012 sezonuna da zirvede başlamış oldu ve dokuzuncu şampiyonluğu da çok istediğini ispatladı.

Monte Carlo Rallisi, 1911 yılında ilk kez düzenlendiğinden beri motorsporları dünyasının en önemli yarışlarından biri olmuştur. Sonuca büyük etki eden zorlu kış koşulları nedeniyle bir etap karlı zemin üzerinde koşulurken, diğeri bir etap yer yer gizli buzlanmalara sahip ıslak asfalt olabilir. Pilotlar, her etap öncesi servis alamadıkları için kuru asfalt zeminde koştukları bir etabın sonunda, aynı lastiklerle karlı zemindeki diğer etapta start almak zorunda kalabilirler. Tüm bu nedenlerle doğru lastik seçiminin önemi en çok Monte Carlo Rallisi’nde ortaya çıkar. 

Bu yılki mücadelede karlı yollar çok fazla olmamasına rağmen ekipler efsanevi Col du Turini etabını da içeren Ardeche ve Vercors Dağları’ndaki zorlu etaplar ile baş etmek zorundaydı. Michelin, Monte Carlo Rallisi’nin ıslak ve kuru etapları için Pilot Sport’un SS1 (süper yumuşak), S1 (yumuşak) ve H1 (sert) hamurlu versiyonlarını ekiplerin kullanımına sundu.  Buzlu ve karlı etaplar için ise Pilot Alpin WRC’nin çivili ve çivisiz versiyonları hazır bekletildi. Pilotlar, bu beş farklı lastik arasında seçim yaparken, bazı etaplarda önlerde Pilot Alpin WRC, arkalarda Pilot Sport gibi kombinasyonları da denediler. 

Özellikle Monte Carlo Rallisi için tasarlanan ikinci nesil Pilot Alpin WRC;  kavrama, yol tutuş,  dayanıklılık ve güvenlik özelliklerini kazandığı bu zaferle ispatlamış oldu. Pilot Alpin WRC, yılın ikinci yarısında satılmaya başlanacak dört yeni Michelin Pilot Alpin yol lastiği ile birlikte geliştirilmiştir.

Monte Carlo Rallisi’ni altıncı kez kazanan Sebastien Loeb (Citroen/Michelin), yarış sonrasında yaptığı açıklamada, yarış sonucu üstünde bir kez daha lastik seçimlerinin büyük etkisi olduğunu ifade etti. Sebastien Loeb, “Sezona kazanarak başlamak çok güzel. Burası evim sayılır. Monte Carlo Rallisi’nde yarışmak her zaman çok eğlenceli” dedi. Beş günlük bu yarışta Pilot Alpin WRC ve Pilot Sport lastiklerinin oldukça rekabetçi olduğunu söyleyen Loeb, Citroen DS3 WRC’sinin her türlü zemin üstünde Michelin lastikleriyle oldukça uyumlu olduğunu da sözlerine ekledi.    

21 Aralık 2011 Çarşamba

“İyi Dersler Şoför Amca” adlı sosyal sorumluluk projesi ile ilk ödülümüzü aldık


Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği tarafından 9 Aralık 2011 tarihinde Kadir Has Üniversitesi’nde gerçekleştirilen “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Pazaryeri” etkinliğinde, Michelin Türkiye olarak “İyi Dersler Şoför Amca” projesi ile üçüncü olduk.

Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği (TKSSD) tarafından düzenlenen "KSS Çözümleri Pazaryeri" etkinliği bu yıl “İşletme 2023; Cumhuriyetin 100. Yılında Kurumsal Sosyal Sorumluluk” başlığı ile 9 Aralık 2011 tarihinde Kadir Has Üniversitesi’nde gerçekleştirildi. 

Türkiye’de ilk 500 içinde yer alan şirketler; 2010-2011 döneminde sosyal sorumluluk uygulamalarını nasıl şekillendirdikleri ve iş süreçlerine nasıl dâhil ettikleri konusunda değerlendirildi. Bu değerlendirmeler sonucunda, 21 şirketin KSS uygulaması, 2011 KSS Pazaryeri’nde sergilenmeye ve ödül kapsamında değerlendirilmeye layık görüldü.

Responsibility Europe (Avrupa Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği) ulusal ortakları ve kurumsal sosyal sorumluluk uzmanlarından oluşan değerlendirme kurulu tarafından incelenen KSS çözümleri jüri ödüllerine layık görüldü. Michelin Türkiye, “İyi Dersler Şoför Amca” projesi ile, beceri ve yetkinlik geliştirme konusundaki yetkinliği ile üçüncülük ödülü kazandı.

Michelin Türkiye Pazarlama ve iletişim Direktörü Sertan Akçagöz, alınan ödülle ilgili olarak; “Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği’nin üç yıldır düzenlediği bu etkinlikte ödül almaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Mutluluğumuzu artıran en büyük unsur; uzun bir araştırma sürecinden sonra, “İyi Dersler Şoför Amca” projesinin basın toplantısını yaptığımız gün bu ödüle layık görülmemiz oldu. MEB ile işbirliği içinde hayata geçirdiğimiz “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesi ile servis şoförlerinin eğitimlerine yeni standartlar getirmeyi hedefliyoruz.” dedi.



“İyi Dersler Şoför Amca” projesi
Michelin Türkiye olarak, “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesi ile, 2012 yılında 25 il ve 275 ilçede 13 binin üstünde servis şoförünü güvenli sürüş konusunda bilinçlendireceğiz.. Sürücülere, servislerde zamanlarının önemli bir bölümünü geçirdikleri çocuklara davranışlarıyla doğru rol model olmalarını sağlayabilmek üzere “İletişim ve Davranış” eğitimleri ile acil durumlarda müdahale etmelerine yardımcı olacak “İlkyardım” eğitimleri de verilecek.
Okulu bulunmayan, nüfusu az ve dağınık yerleşim birimlerindeki ilköğretim çağına gelmiş çocuklara eğitim olanağının sağlanması amacıyla çevre bölgelerdeki okullara ulaşmasını sağlayan “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”,  2011-2012 öğretim yılı verilerine göre Türkiye genelinde toplam 80 il’de, 875 ilçeye bağlı 37 bin 622 yerleşim yerinde uygulanıyor. Taşımalı ilköğretim servis uygulamasında, 47 bin 353 şoför tarafından 720 bin öğrencinin okullarına ulaşımı sağlanıyor.

12 Aralık 2011 Pazartesi

Michelin, “İyi Dersler Şoför Amca” projesiyle servis şoförlerini trafik ve öğrencilerle iletişim konusunda eğitecek


Michelin, Türkiye’ye olan bağlığını “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesiyle perçinliyor. Avrupa Komisyonu’nun trafik kazalarından kaynaklanan ölümleri % 50 oranında azaltma hedefine yardımcı olmak üzere Avrupa Yol Güvenliği Şartı’ına imza atan Michelin, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile Türkiye’deki trafik kazalarının önlenmesine katkıda bulunmak üzere, servis şoförlerini güvenli sürüş konusunda eğitecek.

Uzun yıllardır yol güvenliği üzerine çalışmalar yapan Michelin, Türkiye’deki trafik kazalarının önlenmesine katkıda bulunmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği içerisinde “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesini hayata geçiriyor. 2012 yılında 25 il ve 275 ilçede 13 binin üstünde servis şoförü güvenli sürüş konusunda bilinçlendirilecek. Öte yandan, sürücülere, servislerde zamanlarının önemli bir bölümünü geçirdikleri çocuklara davranışlarıyla doğru rol model olmalarını sağlayabilmek üzere “İletişim ve Davranış” eğitimleri ile acil durumlarda müdahale etmelerine yardımcı olacak “İlkyardım” eğitimleri de verilecek.

2012 yılı eğitimleri, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen; Samsun, Sakarya, Muğla, İzmir, Mersin, Antalya, Ankara, Konya, Erzurum, Kars, Trabzon, Ordu, Zonguldak, Van, Diyarbakır, Nevşehir, Yozgat, Amasya, Adana, Aydın, Bursa, Kayseri, Giresun, Malatya ve Şanlıurfa illerinde yapılacak.

“Marco Giuliani: Türkiye’ye olan bağlılığımızı ortaya koyduk”

Michelin’in yeni sosyal sorumluluk projesi hakkında bilgi vermek üzere, 09 Aralık 2011 Cuma günü, Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, Michelin Türkiye Pazarlama ve İletişim Direktörü Sertan Akçagöz, Yrd. Doç. Dr. İdil Işık, MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Taşımalı İlköğretim Şube Müdürü Ahmet Şükrü Cömert ve İstanbul Milli Eğitim Müdür Yrd. Saadettin Pircioğlu’nun katılımıyla Feriye Lokantası’nda bir basın toplantısı düzenlendi.

Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, basın toplantısında yaptığı konuşmada; “İyi Dersler Şoför Amca projesi ile Türkiye’deki önemli bir sorun olan trafik kazalarının azaltılmasına katkıda bulunmayı amaçladıklarını söyledi. Michelin’in Türkiye’de lastik sektöründe ticari faaliyetlerinin yanı sıra sosyal yaşama yönelik yatırımları da desteklediğini belirten Giuliani şunları söyledi: “Bugün bizler için gerçekten çok önemli ve anlamlı bir gün. Michelin olarak, Milli Eğitim Bakanlığıyla yaptığımız işbirliği çerçevesinde, öğrencilerimizin trafikte güvenli şekilde ulaşımlarını sağlamaları için seferber oluyoruz.

"İyi Dersler Şoför Amca" projesinin, yol güvenliği konusuna bağlılığımızın en önemli örneklerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Öğrencilerin; yol güvenliği, etik değerler ve mesleki ilkeler açısından olumlu davranışlar sergileyen servis şoförleriyle yolculuk etmesini hedefleyen projemiz, şoförlerin çocuklar için doğru rol modelleri haline gelmesini de amaçlıyor.

“İyi dersler Şoför Amca Projesi” kapsamında, akademisyenlerle birlikte içeriğini hazırladığımız eğitimlerle, bir yandan çocukların güvenli ulaşımlarını sağlayacak nitelikte sorumlu, güvenli davranışlar sergileyen ve kişilerarası iletişimde yetkin sürücü profili oluştururken diğer yandan Türkiye’deki trafik kazaları oranını en aza indirmeye katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

2012 yılı içerisinde 13 binin üstünde servis şoförüne ulaşılması hedefleniyor

Avrupa Komisyonu’nun trafik kazalarından kaynaklanan ölümleri % 50 oranında azaltma hedefine yardımcı olmak üzere 2004 yılında Avrupa Yol Güvenliği Şartı’ına imza atan Michelin, Türkiye’de ve dünyada uzun yıllardır trafik güvenliği ile ilgili çalışmalar yapıyor. Lastikte Doğru Hava Basıncı gibi aktiviteleriyle sürücüleri yol güvenliği konusunda bilinçlendirmeyi amaçlayan Michelin, Türkiye’de resmi olarak temsil edilişinin 15’inci yılında da “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesini hayata geçiriyor.

Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle hayata geçirilen “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesi, servis şoförlerinin eğitimlerine yeni standartlar getirmeyi hedefliyor.

İlk aşamada, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 1987 yılında bu yana, okulu bulunmayan kırsal bölgelerdeki ilköğretim çağındaki çocukların yakın çevredeki il ve ilçelerdeki okullara ulaştırılmasını içeren “Taşımalı İlköğretim Uygulaması” kapsamına dâhil olan servis şoförlerine yönelik olan bu proje, çocukların ev ile okulları arasındaki uzun mesafeleri daha güvenli bir şekilde kat edebilmelerini amaçlıyor. Çocukların güvenli ulaşımlarını sağlayacak nitelikte sorumlu, güvenli davranışlar sergileyen ve kişilerarası iletişimde yetkin sürücü profilinin oluşmasına katkıda bulunularak Türkiye’deki trafik kazaları oranının düşürülmesine destek vermeyi amaçlayan “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesiyle, 2012 yılında 13 bin servis şoförüne ulaşılması hedefleniyor. 3 yıl sürecek olan proje kapsamında eğitimlerin 80 ilde yaygınlaştırılması planlanırken, 200 bin öğrenci ve veliye de, proje ile ilgili hazırlanan bilgi materyalleri ile ulaşılacak.

Taşımalı Eğitim Uygulaması kapsamında 720 bin öğrenci eğitime kazandırılıyor

Okulu bulunmayan, nüfusu az ve dağınık yerleşim birimlerindeki ilköğretim çağına gelmiş çocuklara eğitim olanağının sağlanması amacıyla çevre bölgelerdeki okullara ulaşmasını sağlayan “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”, 2011-2012 öğretim yılı verilerine göre Türkiye genelinde toplam 80 il’de, 875 ilçeye bağlı 37 bin 622 yerleşim yerinde uygulanıyor. Taşımalı ilköğretim servis uygulamasında, 47 bin 353 şoför tarafından 720 bin öğrencinin okullarına ulaşımı sağlanıyor.

Ülke genelinde bazı ilçeler ile merkez okul arası; 135 km’ye varan uzun mesafeler olabildiğinden, okulla ev arasındaki ulaşım sürecinde, öğrencilerin servis sürücüleri ile birlikte geçirdikleri süre oldukça fazla. Bu uzun süreli yolculukların, öğrencilerin eğitimine katkısı olacak şekilde düzenlenmesi, öğrencilerin doğru rol modellerle karşılaşmasının sağlanması gerekiyor.

Servis sürücüleri, bir yandan çocukların trafikteki güvenliğini sağlarken bir yandan da davranışları ile örnek olmalıdır düşüncesiyle yola çıkan Michelin ve Milli Eğitim Bakanlığı, hazırladıkları Eğitim Programıyla, temel öncelik olan güvenli sürüşün yanı sıra ilk yardım ve iletişim anlamında da eksiklikleri gidermeyi hedefliyor.

Bu kapsamda, taşımalı eğim uygulaması dâhilinde hizmet veren servis sürücüleri, “Trafik Güvenliği” ile birlikte rol model olarak alındıkları ve davranışlarını şekillendirdikleri öğrencilerle doğru iletişim kurabilmelerini sağlayacak” İletişim ve Davranış” ve “İlkyardım” Eğitimleri de verilecek.

Eğitim içeriği, araştırmalar ile belirlendi

“İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesi kapsamında sürücülere verilecek eğitimlerin içeriği hazırlanmadan önce, alanında önde gelen akademisyenler tarafından ciddi bir araştırma, eksiklikleri tespit etme ve içerik oluşturma süreci yaşandı.

Kocaeli’nde taşımalı sistem kapsamında eğitim veren okullardan seçilen bir sürücü grubu, okul müdürleri, veliler ve servis odası yöneticileri ile odak grup görüşmeleri yapılarak çalışmalara başlandı. Okullarda servis kullanan öğrencilerle derinlemesine mülakatlar yapıldı. Kocaeli’nde başlanan odak grup çalışmasının ardından, Diyarbakır, Adana, Trabzon, Malatya, Şanlıurfa, Konya, Aydın, Antalya, Elazığ, Ankara, Ordu ve Bursa gibi 13 ilde da araştırmalar devam etti. Araştırmalar kapsamında toplam 360 sürücü ile görüşme yapıldı.

Elde edilen bilgi ve veriler ışığında, ideal bir servis sürücüsünün sahip olması gereken nitelikler sorgulandı ve bu niteliklere dair eğitim ihtiyaçları analiz edilerek eğitimlerin içeriği hazırlandı.

Araştırmalar, sürücülerin “ilkyardım, trafikte güvenlik ve iletişim becerileri” konularında eğitim ihtiyacını ortaya koydu

Michelin’in, akademisyenlerle birlikte yürüttüğü araştırmalar sonucunda elde edilen veriler, eğitim programının öncelikle ilkyardım, trafikte güvenlik ve iletişim-davranış ana başlıkları altında toplanması gerekliliğini ortaya çıkardı.

Diğer yandan, sürücülerin yanı sıra, veliler ile öğrencilerin de bilinçlendirilmesi gerektiği sonucuna varılırken, sürücülerle veliler/öğrenciler arasında zaman zaman iletişim ve koordinasyon sorunu yaşandığı, trafikte güvenli davranışlar bakımından birtakım problemlerin olduğu gibi çeşitli sonuçlara varıldı.

Odak grup görüşmelerinden çıkan diğer bazı sonuçlar ise şöyle:

· Öğrenciler, sürücüleri anne-baba veya öğretmenleri gibi eğitimin bir parçası olarak görmek istiyor. Verilen eğitimlerle, sürücülerin davranışlarının kontrol altına alınması bekleniyor,

· Servis araçlarında öğrenci dışında diğer yolcuların da taşıması yapılmamalı,

· Michelin’in üstleneceği eğitimler sadece sürücüleri değil, öğrenci ve velileri de kapsamalı.

Çocukların güvenliğini sağlamak için önce çocukların bilinçlendirilmesi gerekiyor,

· Sürücülerin insan ilişkileri açısından sahip olması gereken özellikler; ”öğrenci psikolojisini bilmeli ve davranışıyla öğrencilere örnek ve daha yumuşak, sevecen, hoşgörülü olmalı özetle çocuklarla iyi iletişim kurabilmeli” şeklinde ifade edildi,

· Çocukların saatinde toplanma noktasında olmaması, taşıma sürecini zorlaştıran en önemli nedenlerin başında geliyor,

· Kimi araçlarda emniyet kemeri bulunmuyor. Olanlarda da çocuklar emniyet kemeri takılması konusunda yönlendirilmiyor.

· Hız kurallarına her zaman uyulmuyor,

· Velilerle iletişimde zorluklar yaşanıyor,

· Çocuklar araç içinde disiplinsiz davranıyor.

21 Ekim 2011 Cuma

Michelin’den Kışa Merhaba Kampanyası


Michelin’in kışa merhaba kampanyasında; 17 Ekim-30 Kasım tarihleri arasında dört adet lastik satın alanlara Michelin markalı araç paspas seti hediye.

Her yıl olduğu gibi 2011’de de yeni bir kış kampanyasına start veriyoruz. 17 Ekim - 30 Kasım tarihleri arasında dört adet otomobil, hafif ticari araç ya da 4x4 lastiği satın alan müşterilerimiz, resimdeki Michelin logolu paspas setinden kazanacak. World’e özel 8 taksit imkânı da olan kampanya dâhilinde isteyenler 8 taksityerine ödemelerini 2012 yılına da ertelemeyi de seçebilirler.


18 Eylül 2011 Pazar

Tüm otomobil üreticileri aynı fikirde: “Doğru lastik her şeyi değiştirir”



2011 Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni bir konsept otomobil, BMW M5, Opel Ampera ve Citroen Tubik için ortak payda nedir? Tüm bu araçlar da yolculuk kavramını kendine göre yeniden yorumluyor ancak buluştukları tek nokta, Michelin’in ileri teknolojisine güveniyor olmaları...

Michelin lastikleriyle donatılan yeni bir yüksek performanslı sedan, sadece yüksek enerji verimli Michelin lastikleriyle takılı bir hibrit ve Michelin tasarım lastiklerine sahip, dokuz yolcu taşıyabilen kendi türünün ilk örneği bir araç… Michelin, bütün bu otomobil üreticileri ve sürücülerin farklı ihtiyaçlarını karşılayan lastikler sağlamaktadır. Michelin, bunu başarmak için kullanıcı tarafından herhangi bir ödün verilmesini gerektirmeyen lastikler tasarlanması ve üretilmesi üzerine odaklanan stratejik bir görüş takip etmektedir. Kısacası, tek bir alanda yapılan performans geliştirmeleri bir diğeri üzerinde asla zarar verici bir etkiye sahip olmamaktadır. Bu sorumluluk, Michelin Grubu’nun stratejisinin kalbinde yer almaktadır ve 64’üncü Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’ndaki Michelin standında görülebilir.

Yeni BMW M5’e takılan Michelin Pilot Super Sport

Yüksek performanslı yeni M5’in donatılması için merkezi Münih’te olan BMW, yarış pistlerinde dünyanın en hızlı yol lastiğin olan Michelin Plot Super Sport’u onaylamıştır (1). Michelin Pilot Super Sport, bütün sürücülere Le Mans 24 Saat Yarışı’nda edinilen deneyimi sunmaktadır.

Yeni BMW M5 modellerinin tamamı üç bileşenin eşsiz bir bileşimini ön plana çıkartan Michelin Pilot Super Sport’un ileri teknolojisini güçlendirecektir: Twaron Destek Kuşağı, Dual-compund teknolojisi ve Değişken Temas Yüzeyi 2.0.

Twaron Destek Kuşağı, temel özelliği yüksek çekme direnci olan, ilk olarak havacılıkta ve koruyucu askeri giyimde kullanılan yüksek yoğunluklu bir liftir. Aynı zamanda güçlü ve hafif olan Twaron, eşdeğer ağırlıkta çelikten beş kat daha dirençlidir. Değişken gerilimi sayesinde, merkezkaç kuvvetinin üstesinden daha kolay bir şekilde gelinmesi ve basıncın daha düzgün bir şekilde dağıtılması için kuşak lastik sırtını topuklarından daha fazla sıkmaktadır.

Yarış lastikleri için orijinal olarak geliştirilen Dual-compound teknolojisinde lastik sırtının sol ve sağ taraflarında farklı kauçuk bileşenler kullanılmaktadır. Dış kısmında yer alan elastomer, sert virajlarda sıra dışı dayanıklılık sağlarken, iç tarafta yer alan farklı bir elastomer, lastiğin ıslak zeminde suyun yüzeyini yarıp geçmesi ve yoldaki en ufak bozukluklara dahi yapışmasına olanak sağlamak için özel bir lastik sırt deseni tasarımıyla birleşmektedir.

Değişken Temas Yüzeyi 2.0’ın yenilikçi özelliği, zemine uygulanan kuvvet ve oluşan sıcaklık, lastiğin yol ile temas alanına daha eşit seviyede dağılmaktadır. Virajlarda yola temas alanının şekli değişir, ancak yol yüzeyi ile temas halinde olan lastik miktarı aynı kalır.

Bu üç teknolojinin bileşimi, hem yolda hem de pistte başta direksiyon hassasiyeti olmak üzere, spor sürüş ve güvenlik anlamında BMW M’in aradığı heyecan verici sürüşü sağlamaktadır. Dahası, Michelin Pilot Super Sport, markanın geleneksel özelliklerinden birisi olan üstün kilometre ömrünü sunmaktadır.


Yeni Opel Ampera, Michelin Energy Saver’a güveniyor

Opel’in yeni elektriklisi Ampera, sürüş menzilini artıracak olan Michelin enerji tasarruflu lastikleriyle donatılıyor. En son nesil Michelin Energy Saver lastikleri Opel Ampera’nın bütün versiyonlarında yer alacak. Otomobilin amacı CO2 emisyonlarını azaltmak olduğundan, Michelin lastikleri taşıtın çevresel performansını daha da geliştirmektedir.

Michelin Energy Saver, yeni Opel Ampera’nın gelecekteki sürücülerine iki önemli performans sağlamaktadır, bunlar da artan güvenlik ve daha uzun lastik ömrüdür. Michelin lastiklerinin bu özelliği, aynı zamanda nakliye endüstrisinin çevresel etki alanını azaltmaktadır çünkü lastikler daha uzun süre dayanmaktadır. Bu da belirli bir mesafenin kat edilmesi için daha az ham maddenin tüketilmesi ve hurdaya çıkartılacak olan lastik sayısının daha az olması anlamına gelmektedir.

Artan enerji verimi, güvenlik ve satın alma maliyeti de yeni Ampera’yı tasarlarken Opel Ar-Ge takımlarının öncelikleriydi. Bu nedenle, Michelin ve Opel birlikte çalışmıştır. Michelin, başlangıçtan beri Opel’in yenilik programına dâhil olmuş ve Ampera projesi için özel bir teknik ekip kurmuştur.

Citroen Tubik için Michelin prototip lastik

Citroen Tubik ve Michelin prototip lastikleri arasında çarpıcı bir paralellik mevcuttur. Tubik, birtakım sorunların üstesinden gelmek için tasarlanmıştır. Bir sedan kadar konforlu, prestijli bir station kadar fonksiyonel ve yakıt tüketimi kontrol altına alınmış yüksek hacimli bir otomobildir.

Tubik ile aynı ruha sahip olan Michelin prototip lastikleri, aynı zamanda bir dizi performans sorunlarında da başarılı olmuştur. Temel nitelikleri kayda değer lastik kilometre ömrü ve düşük yakıt tüketimidir.

Bu sonucun elde edilmesi için Michelin araştırma ekipleri, günümüz modellerinden daha geniş olan, yeni boyutta bir lastik tasarlamıştır (22 inç çap için 235 mm genişlikte). Geniş çap ve nispeten dar taban, aerodinamiği geliştirmektedir. Büyük çap aynı zamanda prototipin aynı mesafeyi kat etmek için daha küçük bir lastikten daha az dönüş yapması anlamına gelmektedir. Bunun anlamı biçimini daha iyi koruması ve buna karşılık daha az ısınmasıdır, bu da enerji ihtiyacını daha da azaltmaktadır. Büyük çap, lastik sırtında daha fazla miktarda kauçuk demek olduğundan, sürücülere potansiyel yüksek kilometre ömrü ve benzer şekilde düşük enerji maliyetleri sağlamaktadır.

Citroen ve Michelin aynı felsefeyi paylaşmaktadır: Bugünden yarının hareketlilik sorunlarına doğru çözümler bulunması.

Michelin lastikleriyle donatılan e-AUTO

Tamamı Michelin lastikleriyle donatılan bir e-AUTO konsept otomobilinin ve e-Mobil serisindeki iki modelin dünyada ilk gösterimi Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilmektedir.

255/35 R20 ebadındaki Michelin Pilot Sport 2 ile donatılan ve e-AUTO’nun en son yeniliği olan konsept otomobil ile Rus otomobil üreticisinin 195/55 R16 ebadındaki Michelin Energy Saver lastiklerle donattığı e-crossover ve e-van araçlarının dünyadaki ilk gösterimleri Frankfurt’ta yapılıyor.

26 Ağustos 2011 Cuma

Güvenliğinizle ilgili 10 gerçek



















Söz konusu olan hayatınızdır. Ancak lastikleriniz hakkında, doğruların veya yanlışların ne olduğuna dair bilgiye sahip misiniz? Her sürücünün bilmesi gerekenleri keşfedin, yeni bir şeyler öğrenin veya sadece sürücülük bilgilerinizin gerçekliğini doğrulayın ama birkaç yeni sürprize de hazır olun! Michelin, güvenlikle ilgili doğru bilinen yanlışlar konusunda sürücüleri uyarıyor...

Lastik hava basınçlarımı üç ayda bir kere kontrol etmem gerekir.
YANLIŞ: Lastik hava basıncını daha düzenli bir şekilde ve uzun yolculuklardan önce kontrol ediniz. Doğru hava basıncı; daha fazla güvenlik, uzun bir kilometre ömrü ve en iyi hale getirilmiş yakıt tüketimi sağlayacaktır.

En iyisi lastiklerimin hava basıncını lastiklerim soğukken kontrol etmektir.
DOĞRU: Tercihen, lastik hava basıncını lastikleriniz soğukken kontrol ediniz. Hava basıncını kontrol etmeden önce, son iki saat içerisinde aracınızı sürdüyseniz veya düşük hızda birkaç kilometreden daha fazla mesafe gittiyseniz, diğer bir deyişle soğukken kontrol ettiremiyorsanız tavsiye edilen lastik hava basıncına sadece 4.5 psi ilave etmenizi öneririz.

Avrupa’daki sürücülerin dörtte biri hava basıncı yetersiz olan lastiklerle araçlarını kullanmaktadır.
YANLIŞ: Michelin’in yaptığı araştırmalarda aslında sürücülerin üçte ikisinin hava basıncı yetersiz olan lastikler kullandığı ortaya çıkmıştır. Bu da yetersiz hava basıncının olduğu sonuçlardan sadece ikisi olan; yetersiz yol tutuş ve lastik patlaması riski taşımaktadır. Riske atmayın! Doğru hava basınçlarını taşıtınızın kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz.

Uzun süre dayanan bir lastikle fazladan 5000 km mesafe kat edebilirim.
YANLIŞ: Daha uzun süre dayanan ve fazladan güvenliğe ilaveten ortalamadan daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan bir lastiğin bulunması her zaman kolay değildir ama Michelin Energy Saver gibi yakıt tasarrufu sağlayan lastikler, bunların tamamını ve daha fazlasını sunmaktadır. 10 bin km’ye kadar daha fazla dayanabilmektedir. Kaliteli bir lastik uzun bir süre dayanacaktır ve aslında daha fazla tasarruf yapmanızı sağlayacaktır. Bir başka deyişle yüzde 25 tasarruf yaparsınız.

Uzun ömür, güvenlik ve yakıt verimi gibi ‘3’ temel alanda ideal performans dengesi sunan bir lastik mevcuttur.
DOĞRU: Michelin Energy Saver gibi yakıt tasarrufu sağlayan lastikler, bu üç temel alanda en iyi hale getirilmiş bir performans dengesi sunmaktadır. Geleneksel olarak, üç alanın tamamında eş zamanlı yüksek performansın elde edilmesi lastik üreticileri için temel bir sorun olmuştur ancak artık bu bekleyiş sona ermiştir.


Lastiklerimle bağlantılı olan bazı sürüş risklerinden sakınabilirim.
DOĞRU: En çok karşılaşılan tehlikelerden üçü sizin kontrolünüzdedir. Lastiklerinizin hava basıncı yetersizse, aşırı hızda sürüyorsanız veya otomobiliniz aşırı yüklüyse, hem taşıtınızın hem de lastiklerinizin performansı bozulacaktır.

Lastiklerimi dört yılda bir değiştirmeliyim.
YANLIŞ: Böyle bir genelleme yapmak doğru olmaz ancak aşınmış lastikler tehlikelidir ve yasal değildir. Aşınmanın dışında diğer yaşlanma belirtileri; çatlaklar, kesikler ve biçim bozukluklarını içerir, bunlar da lastiğinizin performansını tehlikeye atar ve lastiğin aniden patlama riskini artırırlar. Michelin, dıştan bakınca düzgün görünseler dahi, lastiklerinizi 10 yıldan uzun süre kullanmanızı önermiyor.

Lastiklerimin daha uzun süre dayanmasını sağlayabilirim.
DOĞRU: Her şeyden önce, lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz gerekmektedir ve bunu kendiniz kolayca yapabilirsiniz. Lastik hava basıncını kontrol etmeniz ve aşınma kontrolü yapmanız, lastiklerinizi ne zaman değiştirmeniz gerektiğini size gösterecektir. Otomobilinizi servise götürdüğünüzde, uzmanlara lastiklerinizi de kontrol ettiriniz.

Doğru lastikler kullanarak çevreye katkıda bulunabilirim.
DOĞRU: Ortalama olarak, her beş depodan birisi, yuvarlanma direnci nedeniyle sadece lastikler tarafından tüketilmektedir. Michelin Energy Saver gibi ömürleri boyunca 80 litreye kadar tasarruf sağlayabilen mükemmel lastikler mevcuttur, bu da hem CO2 salınımının azaltılmasında hem de sürücülerin yakıt maliyetleri üzerinden maddi tasarrufta bulunmalarına yardımcı olan yenilikçi bir yöntemdir.

Lastiklerimin araç üzerindeki yerini düzenli olarak değiştirmenin hiçbir anlamı yok.
YANLIŞ: Genel olarak, lastiklerin bir çifti diğerinden daha hızlı bir şekilde aşınacaktır. Lastiklerinizin araç üzerindeki yerini düzenli olarak değiştirdiğinizde, tüm lastikler düzenli bir şekilde aşınır ve uzun süre dayanırlar. Bu sayede uzun vadede maddi tasarruf yaparsınız.

Lastiklerinizin hava basıncını kontrol ediniz
Lastikler doğal olarak hava basıncı kaybetmektedir, bu nedenle lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz çok geç olmadan lastik hava basıncındaki herhangi bir kaybı keşfetmeniz anlamına gelmektedir. Yeniden şişirilse bile, önceden yetersiz hava basıncıyla kullanılmış olan bir lastik patlayabilir. Yedek lastik de dâhil olmak üzere lastiklerinizin tamamının hava basıncını kontrol ediniz. Daima taşıtınıza uygun görülen veya lastik imalatçısı tarafından tavsiye edilen lastik hava basınçlarına bakınız.

Aşınmaya dikkat ediniz
Bir taşıtın lastik diş derinliği düşük olan lastiklerle sürülmesi sadece suda kayma-kızaklama riskini artırarak; yol tutuş ve kontrolü azaltarak güvenliğinizi tehlikeye atmaz aynı zamanda yasal değildir. Yeni lastiklerin çoğu lastik sırtının içerisine gömülü bir lastik aşınma göstergesine sahiptir, aksi takdirde bir lastik derinliği ölçme aleti kullanınız. Lastik boyunca ve lastik çevresinde sırt desen seviyelerini düzenli olarak kontrol ediniz ve şüphe halinde bir lastik uzmanından yardım alınız. Aşınmanın dışında yaşlanmanın diğer belirtileri; çatlaklar, kesikler ve biçim bozukluklarını içermektedir, bunların tamamı lastiğinizin performansını olumsuz yönde etkilemektedir ve lastiğin birden bire patlaması riskini artırmaktadır. Dışarıdan çok düzgün bir şekilde görünseler dahi, 10 yıl sonra lastikleri değiştiriniz.

Hava koşulları frenleme mesafelerini nasıl etkilemektedir?
Farklı mevsimler, yol üzerinde farklı ihtiyaçları beraberinde getirmektedir. Kış lastikleri bütün yol yüzey tiplerinde 7 derecenin altında daha fazla güvenlik ve daha kısa frenleme mesafeleri sunmaktadır. Kış lastikleriyle karşılaştırıldığında, saatte 50 km’lik bir hızla kar üzerinde sürüyorsanız, bir yaz lastiği durmak için 32 metre daha fazla mesafeye gerek duymaktadır. Bir yaz lastiğinin ıslak zeminde frenleme mesafesi sıcaklık 7 derecenin altına düştüğünde 6 metre daha uzundur (saatte 80 km’lik bir hızla sürerken). Bu nedenle Michelin, 7 derecenin altında mutlaka kış lastiği kullanılmasını öneriyor.

Islak zeminlerde 3 metreye kadar kısa mesafede frenleyin
Islak zeminlerde durmak için daha uzun mesafe gerekmektedir çünkü yol yüzeyindeki çakıllar üzerinde bulunan çok küçük girinti-çıkıntılar suyla dolmaktadır. Bu da yol ve lastik arasındaki yapışmayı azaltmaktadır. Lastik üreticisi Michelin, Energy Saver yakıt tasarrufu sağlayan lastiklerinin ıslak zeminlerde frenleme mesafesini 3 metreye kadar kısaltabilen, gelişmiş yağmur lastikleri olduklarını iddia etmektedir. Lastik sırt deseni, yol ve lastik arasında daha temiz bir temas noktası oluşturmak, daha iyi yol tutuş ve direksiyon hâkimiyeti sağlamak için tasarlanmıştır.

22 Ağustos 2011 Pazartesi

Michelin, düşük lastik basıncının tehlikelerine dikkat çekti.


Katılımcıların, düşük lastik basıncının negatif etkilerini karşılaştırmalı olarak deneme fırsatı bulduğu Michelin’in “düşük hava basıncı yüksek risktir” sloganıyla düzenlediği test sürüşü aktivitesindeydik.

Michelin, ‘Lastikte Doğru Hava Basıncı’ aktiviteleriyle uzun yıllardır ciddi bir karayolu problemine işaret ediyor. Sadece Türkiye’de değil, 2003-2010 yılları arasında, 28’i Avrupa ülkesi olmak üzere 36 ülkede gerçekleştirilen araştırmalar sonucu, üç sürücüden ikisinin trafikte gerekli havaya sahip olmayan lastiklerle seyrettikleri ortaya çıkmıştır.

Elde edilen veriler, trafik güvenliği açısından ne kadar ciddi bir durumla karşı karşıya olunduğunu gözler önüne serse de bir sürücünün potansiyel tehlikenin farkına varmasının en iyi yollarından biri rakamsal değerler değil, pratikte nelerle karşılayabileceğini ortaya koyan testlerle, konuyu bizzat deneyimlemesidir.

Bu fikirden yola çıkarak Michelin'le “düşük hava basıncı yüksek risktir” sloganıyla düzenlediğimiz test sürüşü, İstanbul Park Pisti’nde hazırlanan özel parkurda, eğitmenler eşliğinde gerçekleştirildi. Katılımcılar, birbirinin aynı özelliklerdeki iki yeni Citroen C4 otomobili hem doğru hava basınçlı lastiklerle hem de hava basıncı yüzde 25 düşürülmüş lastiklerle kullanma fırsatı buldu. Slalomda ağırlık transferi, ıslak-kuru zeminde viraj dönme ve frenaj kabiliyetlerinin sınandığı test sonucunda tüm katılımcılar, düşük hava basınçlı lastiklerin otomobilin güvenli sürüş kabiliyetine ne derecede negatif etki ettiği konusunda fikir birliğine vardı.

“Lastikte Doğru Hava Basıncı Test Sürüşü” keyifli aktivitelerle de desteklendi. Hazırlanan parkurda zamana karşı bir yarış yapan katılımcılar, sürüş yeteneklerini de güvenli bir şekilde sınama fırsatı buldu. Fransız markanın 2011 yılında Dünya Ralli Şampiyonası’na dönüşünü simgeleyen co-drive etkinliği ise gerçek bir şova dönüştü. Şampiyon pilot Fatih Kara’nın Fiat Palio Super 1600’ünün sağ koltuğunda co-pilot’luk yapan katılımcılar, unutamayacağı anlar yaşadı.