12 Aralık 2011 Pazartesi

Michelin, “İyi Dersler Şoför Amca” projesiyle servis şoförlerini trafik ve öğrencilerle iletişim konusunda eğitecek


Michelin, Türkiye’ye olan bağlığını “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesiyle perçinliyor. Avrupa Komisyonu’nun trafik kazalarından kaynaklanan ölümleri % 50 oranında azaltma hedefine yardımcı olmak üzere Avrupa Yol Güvenliği Şartı’ına imza atan Michelin, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile Türkiye’deki trafik kazalarının önlenmesine katkıda bulunmak üzere, servis şoförlerini güvenli sürüş konusunda eğitecek.

Uzun yıllardır yol güvenliği üzerine çalışmalar yapan Michelin, Türkiye’deki trafik kazalarının önlenmesine katkıda bulunmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği içerisinde “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesini hayata geçiriyor. 2012 yılında 25 il ve 275 ilçede 13 binin üstünde servis şoförü güvenli sürüş konusunda bilinçlendirilecek. Öte yandan, sürücülere, servislerde zamanlarının önemli bir bölümünü geçirdikleri çocuklara davranışlarıyla doğru rol model olmalarını sağlayabilmek üzere “İletişim ve Davranış” eğitimleri ile acil durumlarda müdahale etmelerine yardımcı olacak “İlkyardım” eğitimleri de verilecek.

2012 yılı eğitimleri, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen; Samsun, Sakarya, Muğla, İzmir, Mersin, Antalya, Ankara, Konya, Erzurum, Kars, Trabzon, Ordu, Zonguldak, Van, Diyarbakır, Nevşehir, Yozgat, Amasya, Adana, Aydın, Bursa, Kayseri, Giresun, Malatya ve Şanlıurfa illerinde yapılacak.

“Marco Giuliani: Türkiye’ye olan bağlılığımızı ortaya koyduk”

Michelin’in yeni sosyal sorumluluk projesi hakkında bilgi vermek üzere, 09 Aralık 2011 Cuma günü, Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, Michelin Türkiye Pazarlama ve İletişim Direktörü Sertan Akçagöz, Yrd. Doç. Dr. İdil Işık, MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Taşımalı İlköğretim Şube Müdürü Ahmet Şükrü Cömert ve İstanbul Milli Eğitim Müdür Yrd. Saadettin Pircioğlu’nun katılımıyla Feriye Lokantası’nda bir basın toplantısı düzenlendi.

Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, basın toplantısında yaptığı konuşmada; “İyi Dersler Şoför Amca projesi ile Türkiye’deki önemli bir sorun olan trafik kazalarının azaltılmasına katkıda bulunmayı amaçladıklarını söyledi. Michelin’in Türkiye’de lastik sektöründe ticari faaliyetlerinin yanı sıra sosyal yaşama yönelik yatırımları da desteklediğini belirten Giuliani şunları söyledi: “Bugün bizler için gerçekten çok önemli ve anlamlı bir gün. Michelin olarak, Milli Eğitim Bakanlığıyla yaptığımız işbirliği çerçevesinde, öğrencilerimizin trafikte güvenli şekilde ulaşımlarını sağlamaları için seferber oluyoruz.

"İyi Dersler Şoför Amca" projesinin, yol güvenliği konusuna bağlılığımızın en önemli örneklerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Öğrencilerin; yol güvenliği, etik değerler ve mesleki ilkeler açısından olumlu davranışlar sergileyen servis şoförleriyle yolculuk etmesini hedefleyen projemiz, şoförlerin çocuklar için doğru rol modelleri haline gelmesini de amaçlıyor.

“İyi dersler Şoför Amca Projesi” kapsamında, akademisyenlerle birlikte içeriğini hazırladığımız eğitimlerle, bir yandan çocukların güvenli ulaşımlarını sağlayacak nitelikte sorumlu, güvenli davranışlar sergileyen ve kişilerarası iletişimde yetkin sürücü profili oluştururken diğer yandan Türkiye’deki trafik kazaları oranını en aza indirmeye katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

2012 yılı içerisinde 13 binin üstünde servis şoförüne ulaşılması hedefleniyor

Avrupa Komisyonu’nun trafik kazalarından kaynaklanan ölümleri % 50 oranında azaltma hedefine yardımcı olmak üzere 2004 yılında Avrupa Yol Güvenliği Şartı’ına imza atan Michelin, Türkiye’de ve dünyada uzun yıllardır trafik güvenliği ile ilgili çalışmalar yapıyor. Lastikte Doğru Hava Basıncı gibi aktiviteleriyle sürücüleri yol güvenliği konusunda bilinçlendirmeyi amaçlayan Michelin, Türkiye’de resmi olarak temsil edilişinin 15’inci yılında da “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesini hayata geçiriyor.

Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle hayata geçirilen “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesi, servis şoförlerinin eğitimlerine yeni standartlar getirmeyi hedefliyor.

İlk aşamada, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 1987 yılında bu yana, okulu bulunmayan kırsal bölgelerdeki ilköğretim çağındaki çocukların yakın çevredeki il ve ilçelerdeki okullara ulaştırılmasını içeren “Taşımalı İlköğretim Uygulaması” kapsamına dâhil olan servis şoförlerine yönelik olan bu proje, çocukların ev ile okulları arasındaki uzun mesafeleri daha güvenli bir şekilde kat edebilmelerini amaçlıyor. Çocukların güvenli ulaşımlarını sağlayacak nitelikte sorumlu, güvenli davranışlar sergileyen ve kişilerarası iletişimde yetkin sürücü profilinin oluşmasına katkıda bulunularak Türkiye’deki trafik kazaları oranının düşürülmesine destek vermeyi amaçlayan “İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesiyle, 2012 yılında 13 bin servis şoförüne ulaşılması hedefleniyor. 3 yıl sürecek olan proje kapsamında eğitimlerin 80 ilde yaygınlaştırılması planlanırken, 200 bin öğrenci ve veliye de, proje ile ilgili hazırlanan bilgi materyalleri ile ulaşılacak.

Taşımalı Eğitim Uygulaması kapsamında 720 bin öğrenci eğitime kazandırılıyor

Okulu bulunmayan, nüfusu az ve dağınık yerleşim birimlerindeki ilköğretim çağına gelmiş çocuklara eğitim olanağının sağlanması amacıyla çevre bölgelerdeki okullara ulaşmasını sağlayan “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”, 2011-2012 öğretim yılı verilerine göre Türkiye genelinde toplam 80 il’de, 875 ilçeye bağlı 37 bin 622 yerleşim yerinde uygulanıyor. Taşımalı ilköğretim servis uygulamasında, 47 bin 353 şoför tarafından 720 bin öğrencinin okullarına ulaşımı sağlanıyor.

Ülke genelinde bazı ilçeler ile merkez okul arası; 135 km’ye varan uzun mesafeler olabildiğinden, okulla ev arasındaki ulaşım sürecinde, öğrencilerin servis sürücüleri ile birlikte geçirdikleri süre oldukça fazla. Bu uzun süreli yolculukların, öğrencilerin eğitimine katkısı olacak şekilde düzenlenmesi, öğrencilerin doğru rol modellerle karşılaşmasının sağlanması gerekiyor.

Servis sürücüleri, bir yandan çocukların trafikteki güvenliğini sağlarken bir yandan da davranışları ile örnek olmalıdır düşüncesiyle yola çıkan Michelin ve Milli Eğitim Bakanlığı, hazırladıkları Eğitim Programıyla, temel öncelik olan güvenli sürüşün yanı sıra ilk yardım ve iletişim anlamında da eksiklikleri gidermeyi hedefliyor.

Bu kapsamda, taşımalı eğim uygulaması dâhilinde hizmet veren servis sürücüleri, “Trafik Güvenliği” ile birlikte rol model olarak alındıkları ve davranışlarını şekillendirdikleri öğrencilerle doğru iletişim kurabilmelerini sağlayacak” İletişim ve Davranış” ve “İlkyardım” Eğitimleri de verilecek.

Eğitim içeriği, araştırmalar ile belirlendi

“İyi Dersler Şoför Amca” sosyal sorumluluk projesi kapsamında sürücülere verilecek eğitimlerin içeriği hazırlanmadan önce, alanında önde gelen akademisyenler tarafından ciddi bir araştırma, eksiklikleri tespit etme ve içerik oluşturma süreci yaşandı.

Kocaeli’nde taşımalı sistem kapsamında eğitim veren okullardan seçilen bir sürücü grubu, okul müdürleri, veliler ve servis odası yöneticileri ile odak grup görüşmeleri yapılarak çalışmalara başlandı. Okullarda servis kullanan öğrencilerle derinlemesine mülakatlar yapıldı. Kocaeli’nde başlanan odak grup çalışmasının ardından, Diyarbakır, Adana, Trabzon, Malatya, Şanlıurfa, Konya, Aydın, Antalya, Elazığ, Ankara, Ordu ve Bursa gibi 13 ilde da araştırmalar devam etti. Araştırmalar kapsamında toplam 360 sürücü ile görüşme yapıldı.

Elde edilen bilgi ve veriler ışığında, ideal bir servis sürücüsünün sahip olması gereken nitelikler sorgulandı ve bu niteliklere dair eğitim ihtiyaçları analiz edilerek eğitimlerin içeriği hazırlandı.

Araştırmalar, sürücülerin “ilkyardım, trafikte güvenlik ve iletişim becerileri” konularında eğitim ihtiyacını ortaya koydu

Michelin’in, akademisyenlerle birlikte yürüttüğü araştırmalar sonucunda elde edilen veriler, eğitim programının öncelikle ilkyardım, trafikte güvenlik ve iletişim-davranış ana başlıkları altında toplanması gerekliliğini ortaya çıkardı.

Diğer yandan, sürücülerin yanı sıra, veliler ile öğrencilerin de bilinçlendirilmesi gerektiği sonucuna varılırken, sürücülerle veliler/öğrenciler arasında zaman zaman iletişim ve koordinasyon sorunu yaşandığı, trafikte güvenli davranışlar bakımından birtakım problemlerin olduğu gibi çeşitli sonuçlara varıldı.

Odak grup görüşmelerinden çıkan diğer bazı sonuçlar ise şöyle:

· Öğrenciler, sürücüleri anne-baba veya öğretmenleri gibi eğitimin bir parçası olarak görmek istiyor. Verilen eğitimlerle, sürücülerin davranışlarının kontrol altına alınması bekleniyor,

· Servis araçlarında öğrenci dışında diğer yolcuların da taşıması yapılmamalı,

· Michelin’in üstleneceği eğitimler sadece sürücüleri değil, öğrenci ve velileri de kapsamalı.

Çocukların güvenliğini sağlamak için önce çocukların bilinçlendirilmesi gerekiyor,

· Sürücülerin insan ilişkileri açısından sahip olması gereken özellikler; ”öğrenci psikolojisini bilmeli ve davranışıyla öğrencilere örnek ve daha yumuşak, sevecen, hoşgörülü olmalı özetle çocuklarla iyi iletişim kurabilmeli” şeklinde ifade edildi,

· Çocukların saatinde toplanma noktasında olmaması, taşıma sürecini zorlaştıran en önemli nedenlerin başında geliyor,

· Kimi araçlarda emniyet kemeri bulunmuyor. Olanlarda da çocuklar emniyet kemeri takılması konusunda yönlendirilmiyor.

· Hız kurallarına her zaman uyulmuyor,

· Velilerle iletişimde zorluklar yaşanıyor,

· Çocuklar araç içinde disiplinsiz davranıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder