60. İsveç Rallisi’ni Ford Fiesta RS WRC otomobilleriyle Finlandiyalı Jari-Matti Latvala ve Miikka Anttila birincilikle bitirdi. Ford ekibi kar ve buzlu yollar üzerinde gerçekleştirilen İsveç Rallisi’nde, karın altına gizlenmiş keskin taşlar ve derin çukurlara rağmen, Michelin X-ice North lastikleri ile ralliyi liderlikle tamamladı.
60. İsveç Rallisini, Ford Fiesta RS WRC otomobilleriyle,
Finlandiyalı Jari-Matti Latvala ve Miikka Anttila kazandı. Finlandiyalı ikili,
ilk iki günü önde tamamlarken, Citroen DS3 WRC ile yarışan Mikko Hirvonen ve
Jarmo Lehtinen ile aralarında 36,5 saniyelik bir fark oluşturmayı
başardılar.Start noktasından üç etap uzakta otomobillerinin lastiği kaya
parçasından hasar gören Ford ekibi yaşanan kaza sonunda elde ettikleri farkı Hirvonen
ve Lehtinen ikilisine karşı avantajlarını 8,4 saniyeye kadar azaltsada buna
rağmen mücadeleyi kazanarak Karlstad'ta podyuma birinci olarak çıkarak yarışı
sonlandırdılar.
Michelin, kar ve buzlu yarışlar için
geliştirdiği X-Ice North latikleri yenilenen sırt tasarımı ve güçlendirilen
çivileri sayesinde, buzlu ve karlı yollarda göstermiş olduğu dayanıklılık, yol
tutuş ve sergilediği performans sayesinde pilotlara farklı bir sürüş deneyimi
yaşattı.
Etaplardaki yoğun rekabetin kattığı sıcaklığın yanı sıra,
İsveç 2012 Rallisi yılın bu zamanı için “ılık" sayılabilecek bir havada, ortalama -6°C'de gerçekleştirildi. Ekipler buzla kaplı
yolların üzerindeki ince kar tabakasıyla mücadele ederken aynı anda keskin kaya
parçaları ile mücadele etmek zorunda kaldılar. Parkurdan her geçişte biraz daha
derinleşen çukurlar ve beliren kaya parçaları lastikler için adeta dayanıklılık
testi oldu.
Sıradışı kış koşulları için özel olarak tasarlanan ve
geliştirilen Michelin X-Ice North
lastikleri bu zorlu testler karşısında başarıyla çıkmayı ve pilotların onayını
almayı başardı. X-ice North, lastik sırt bloklarından 7 mm çıkıntı yapan
çivilerle donatılırken asimetrik lastik sırt desenleri, rekabetçi bir çekiş
sağlamak ve gevşek karın tahliye edilmesi için dikkatli bir şekilde tasarlanan
yapısı ile Ford ekibine birincilik getirmeyi başardı. WRC yönetmelikleri
yarışmacıların İsveç'te sadece bir lastik tipini kullanmalarına izin verirken, bu
sezon karşılaşılan koşullar 2011 yılında karşılaşılan koşullardan çok daha farklıydı
(derin kar, -25°C).
Michelin Ralli Program Müdürü Jacques Morelli; " Michelin
X-Ice North lastiğin 2012 sürümünü hazırlamak için kullandığımız malzemeler ve lastik
sırt bloklarına tutturulma şekilleri dâhil olmak üzere çiviler üzerinde
çalıştık. Daha önce 6,7 mm olan dış çıkıntıyı bu yıl 7,0 mm çıkartarak
lastiklerin hasara karşı daha fazla direnç göstermelerini sağlamayı amaçladık. Karın tahliye edilmesinde çok etkin olduğu kanıtlanan ve
derin karda birinci sınıf bir çekiş sağlayan 2011 lastiği ile aynı lastik
desenini kullandık. Bu yılki koşullara baktığımızda, ince
kar tabakasıyla kaplı buzlu bir yol ve karın altına gizlenmiş keskin kaya
parçaları karşımıza çıktı. Bu da bize, 2013 yılı için X-Ice North’a çok amaçlı kullanıma imkan veren bir tarz vermeye
çalışacağımız, yüklenen yeni bir zorlu görev anlamına geliyor" şeklinde
konuşarak 2012 WRC rallisini ve Michelin lastiklerini değerlendirdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder