Michelin, dünyanın en ünlü rallisi olan Monte Carlo’nun üç yılın ardından WRC’ye geri dönüşünü galibiyetle kutluyor. Yeni Michelin Pilot Sport ve Michelin Pilot Alpin WRC lastikleri, Sebastien Loeb ve Daniel Elena ikilisinin Citroen DS3 WRC’lerini birinciliğe taşırken; Loeb, bu zaferle birlikte Monte Carlo Rallisi’ni altıncı kez kazanma başarısını da gösterdi.
Üç yıllık bir aradan sonra Dünya Rali
Şampiyonası’nın açılış yarışı olma özelliğini geri alan Monte Carlo Rallisi,
bir kez daha Citroen pilotu Sebastien Loeb’ün galibiyetiyle sonuçlandı.
Geçtiğimiz yıl sekizinci Dünya Ralli Pilotlar Şampiyonluğu’nu kazanan Loeb,
Monte Carlo’yu altıncı kez birinci bitirerek rekorlarına bir yenisini ekledi.
Ford pilotu Jari-Matti Latvala, Monte Carlo
Rallisi’ne hızlı başlasa da daha dördüncü etapta yarış dışı kalmaktan
kurtulamadı. Böylece zirvede rahatlayan Loeb’ün ardında ise büyük bir mücadele
yaşanıyordu. MIN pilotu Dani Sordo ve Ford pilotu Petter Solberg’in ikincilik
savaşı beş gün boyunca sürdü. Saniyelerle savaşan bu iki pilottan gülen isim
ise Sordo oldu. Bu yıl Citroen’e transfer olan Mikko Hirvonen ise zorlu Monte Carlo
Rallisi’ni dördüncü sırada bitirmeyi başardı.
Rus pilot Evgeny Novikov, yarışı beşinci sırada
tamamlayarak artık olgunlaştığını ispatlarken, 50 yaşındaki efsane isim
Francois Delecour, hâlâ çok hızlı olduğunu genel klasman altıncısı aşına rağmen
hızından hiçbir şey kaybetmediğini elde ettiği altıncılık ile kanıtladı.
Yarışın son etabı olan ve fazladan puan kazandırma
olanağı da tanıyan Ste Agnes-Col de la Madone ’yi de kazanan Sebastien Loeb, kazandığı
ekstra puanlarla 2012 sezonuna da zirvede başlamış oldu ve dokuzuncu
şampiyonluğu da çok istediğini ispatladı.
Monte Carlo Rallisi,
1911 yılında ilk kez düzenlendiğinden beri motorsporları dünyasının en önemli
yarışlarından biri olmuştur. Sonuca büyük etki eden zorlu kış koşulları
nedeniyle bir etap karlı zemin üzerinde koşulurken, diğeri bir etap yer yer
gizli buzlanmalara sahip ıslak asfalt olabilir. Pilotlar, her etap öncesi
servis alamadıkları için kuru asfalt zeminde koştukları bir etabın sonunda,
aynı lastiklerle karlı zemindeki diğer etapta start almak zorunda kalabilirler.
Tüm bu nedenlerle doğru lastik seçiminin önemi en çok Monte Carlo Rallisi’nde
ortaya çıkar.
Bu yılki
mücadelede karlı yollar çok fazla olmamasına rağmen ekipler efsanevi Col du
Turini etabını da içeren Ardeche ve Vercors Dağları’ndaki zorlu etaplar ile baş
etmek zorundaydı. Michelin, Monte Carlo Rallisi’nin ıslak ve kuru etapları için
Pilot Sport’un SS1 (süper yumuşak), S1 (yumuşak) ve H1 (sert) hamurlu
versiyonlarını ekiplerin kullanımına sundu.
Buzlu ve karlı etaplar için ise Pilot Alpin WRC’nin çivili ve çivisiz
versiyonları hazır bekletildi. Pilotlar, bu beş farklı lastik arasında seçim
yaparken, bazı etaplarda önlerde Pilot Alpin WRC, arkalarda Pilot Sport gibi
kombinasyonları da denediler.
Özellikle Monte
Carlo Rallisi için tasarlanan ikinci nesil Pilot Alpin WRC; kavrama, yol tutuş, dayanıklılık ve güvenlik özelliklerini
kazandığı bu zaferle ispatlamış oldu. Pilot Alpin WRC, yılın ikinci yarısında
satılmaya başlanacak dört yeni Michelin Pilot Alpin yol lastiği ile birlikte
geliştirilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder