22 Aralık 2010 Çarşamba

YENİ ALPIN’İN TEKNİK SIRLARI


Dördüncü nesil Michelin Alpin’in eşsiz güvenlik performansı sağlarken bir yandan da daha uzun lastik ömrü ve düşük yakıt tüketimiyle tasarruf sağlayabilmesi için Michelin, iki teknolojik gelişme temelinde entegre bir çözüm geliştirmiştir.

Michelin, ilk olarak 2009 yılında ‘X-ICE North’ için geliştirilen lastik sırtında ayarlamalar yapmıştır. Tam Aktif Sırt adı verilen yeni lastik sırtı özelliği beş ayrı teknik çözüm içerir. Lastiğin yol ile temas eden kısmı tek bir basit amaç için tasarlanmıştır: Temas alanının her milimetre karesi aktif olarak üstün yol tutuşu sağlamaya yardım etmelidir. Tekerlek döndükçe, lastikler eşzamanlı olarak ıslak asfalta tutunur, buzu kavrar, ıslak karı tahliye eder ve lastik sırtındaki rijit bloklar sayesinde daha fazla sağlamlık sağlar.

Michelin, ikinci olarak ayçiçeği yağı içeren özel bir kauçuk bileşiği geliştirmiştir. Helio Compound+ adı verilen bu özel kauçuk bileşiği, sadece kış yollarında tutuşu güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda lastiğin ömrünü artırır ve yakıt tüketimini düşürür.

Tam Aktif Lastik Sırtı: Dinamik bir lastik için beş teknik çözüm

Fren, yol tutuşu, stabilite ve sürüş gibi birçok özellikten lastik sırtı sorumludur. Yeni Michelin Alpin’in en iyi üstün performansı sağlaması için, araştırma ve geliştirme ekipleri aynı anda birkaç farklı alan üzerinde çalışmıştır.

1) Kesintisiz sırt deseni

Lastiğin, sırtındaki daha geniş temas yüzeyi sayesinde yanal ve boylamasına mükemmel kavrayış sağlayan benzersiz bir tasarımı vardır. Aynı zamanda, birbirine eş basınç yüzeyleri ve basıncın lastik sırtındaki bir bloktan diğerine kademeli aktarımı sayesinde yol tutuş iyileştirilmiştir.

2) Sırt deseninde daha fazla sayıda kanal

Yeni Michelin Alpin lastik yüzeyi 71 farklı lastik sırtı motifinden oluşuyor, önceki modelin aynı ebadında ise 59 motif vardı; böylece karda çekiş gücü artırılmıştır.

Daha fazla sayıda kanal, karla kaplı yüzeylerde palet etkisini artırır.

3) Kanalların zeminle yüzde 50 daha fazla teması

Yeni Alpin’de önceki nesil lastiğe göre kanallar yüzde 50 daha fazla zeminle temas etmektedir. Bunlar kaygan yüzeylerde lastiğin pençe benzeri tutunmasını güçlendirir.

4) 3D teknolojili StabiliGrip kılcal kanalları

Aynı zamanda, Michelin kendi benzersiz kılcal kanallarını geliştirmiştir. Üç boyutlu tasarlanmış olan bu kılcal kanallar lastik sırtı bloklarının ve dolayısıyla lastiğin sağlamlığını artırır. Çok sayıda olmaları aracın stabilitesini yükseltir.

Yeni Michelin Alpin üzerindeki kılcal kanallar, dikey ve yatay kıvrımlarla çapraz kaplanmıştır ve bu da lastik sırtı bloklarını daha sağlam yapar. Kanallar birbirlerine kilitlenir ve blokların sağlamlığını artırırlar. Sonuç olarak, lastik yolla temas ettiğinde, maruz kaldığı güçler ne olursa olsun stabilite artar (fren veya hızlanma sırasında boylamasına güç ya da dönüşlerde yanal güç gibi). Bu da direksiyon hassasiyetini geliştirir.

Ekstra derin kılcal kanallar

Michelin, bir alanda performansı artırırken diğer alandan ödün vermez. Yeni Alpin üzerindeki ekstra derin kılcal kanallar buna iyi bir örnektir. Bu kılcal kanallar kaygan yüzeylerde iyi yol tutuşu sağlar. Ekstra derin olduklarından, kılcal kanallarda 4 milimetrelik aşınmada bile Michelin Alpin aynı tutunmayı sağlamaya devam eder.

Değişken açılı kılcal kanallar

Kılcal kanallar 0° ila 30° ya da 150° arası değişen açılardadır, böylece her yol koşulunda etkili sürüş sağlar. Sonuç olarak, araç hâkimiyeti ve sürüş kolaylığı artar.

5) Kendini temizleyen bir lastik sırtı

Yeni Michelin Alpin, bloklar arasında toplanan kar, çamur ve suyu tahliye edebilen, kendini temizleyen bir lastik sırtına sahiptir.

Omuzlara uzanan yan oluklardan oluşan V şekli tasarımı, suyun ve karın lastiğin dış kenarlarına doğru tahliye edilmesine yardım eder.

Michelin Helio Compound+: Dört alanda performansı artırmak için ayçiçeği yağı

Dördüncü nesil Michelin Alpin, silika ve ayçiçeği yağından oluşan yeni bir kauçuk bileşimi formülü kullanmaktadır. Bu yeni formül dört alanda performansı arttırır:

- Düşük sıcaklıklarda kauçuğun esnekliği korunur, böylece kış yollarında daha iyi yol tutuşu sağlar.

- Lastik sırtı bloğunun sertliği lastik ömrü boyunca korunur, bu şekilde Michelin Alpin’in uzun süreli performansı sağlanır.

- Kilometre randımanı artar.

- Lastikler daha yavaş ısındığı ve daha az enerji kaybı olduğu için, yakıt tüketimi ve dolayısıyla sera gazı emisyonları azalır.

EKSİKSİZ SERİNİN TEMEL ÜRÜNÜ

Michelin sadece tüm lastik serilerini hızlıca yenilemeyi değil aynı zamanda portföyünü geliştirmeyi de amaçlar. Yeni Michelin Alpin, pazardaki ilk yılında, her biri özel bir hız ve yük endeksine karşılık gelen toplam 35 versiyonu olan 17 ebatta sunulmaktadır, bu ebatların aşağıdaki 15’i Türkiye pazarında satışa sunulmuştur. Michelin Alpin serisi, 2010 yılında yeni taşıtların üçte ikisinden fazlasını donatabilecek şekilde geliştirilmiştir.

15 İNÇ

16 İNÇ

17 İNÇ

205/65 R15 T

225/60 R16 H

225/45 R17 H / H XL

195/65 R15 T /T XL

215/60 R16 H XL

185/65 R15 T

205/60 R16 H / H XL

175/65 R15 T

195/60 R16 H

195/60 R15 T

225/55 R16 H

185/60 R15 T XL

215/55 R16 H / H XL

205/55 R16 T / H

195/55 R16 H

Yeni Alpin, 2010 başlarından itibaren istikrarlı olarak büyümesi beklenen bir kış lastikleri pazarına sunulmaktadır. Avrupa’da kış lastikleri satışların 2010 yılında 54 milyondan 2012’de 58 milyona yükselmesi beklenmektedir.

Avrupa kış lastiği pazarında 16 inç ve daha büyük lastiklerin satışının gelecek üç yıl süresince artması beklenmektedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder