22 Aralık 2010 Çarşamba

Yeni Michelin Alpin A4 Türkiye’de



Dördüncü nesil Michelin Alpin, her türlü kış sürüş koşullarında; yağmurda, karda ya da buzda, yol tutuş, lastik ömrü ve enerji verimi bakımından eşsiz bir performans sunuyor. Pratik açıdan, lastiğin artırılmış yol tutuşu sürücülerin bir önceki nesil lastikle olduğundan yüzde 10 daha kolay kalkış* yapabilmelerini sağlıyor. Fren mesafesiyse yüzde 5 daha kısa**. Michelin Alpin, araç kullanıcılarına belli başlı rakiplerine göre neredeyse bir kış daha uzun sürüş imkânı sunuyor***. Bu iki performans özelliğine ek olarak, yeni lastik yakıt bakımından da daha verimli...

Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde, zemin kuru bile olsa yaz lastiklerinin kauçuğu sertleşir ve yola tutunma özelliğini kısmen kaybeder. Bu nedenle sıcak 7 derecenin altına düştüğünde, güvenlik adına kış lastiklerinin kullanılmasını öneren Michelin, yeni kış lastiği Alpin A4’le ürün yelpazesini genişletti.

Michelin’in yeni kış lastiği Alpin A4; şehir içi modellerden, kompaktlara, MPV’lere ve aile tipi otomobillere kadar çok çeşitli tipte araca yönelik tasarlanmış. Avrupa ile aynı anda Türkiye’de de satışa sunulan Alpin A4, her türlü kış sürüş şartlarında; yağmurda, karda ya da buzda yol tutuş, lastik ömrü ve enerji verimi bakımından eşsiz performans sunuyor.

Michelin’in son kış lastiği, grubun bir performans özelliğini diğeri için feda etmeme stratejisinin iyi bir örneği. Bu, performansın birkaç farklı alanda aynı anda iyileştirilmesi anlamına geliyor ve Michelin’in çözdüğü teknik sorun da tam olarak burada.


YENİ ALPIN’İN TEKNİK SIRLARI

Dördüncü nesil Michelin Alpin’in eşsiz güvenlik performansı sağlarken bir yandan da daha uzun lastik ömrü ve düşük yakıt tüketimiyle tasarruf sağlayabilmesi için Michelin, iki teknolojik gelişme temelinde entegre bir çözüm geliştirmiştir.

Michelin, ilk olarak 2009 yılında ‘X-ICE North’ için geliştirilen lastik sırtında ayarlamalar yapmıştır. Tam Aktif Sırt adı verilen yeni lastik sırtı özelliği beş ayrı teknik çözüm içerir. Lastiğin yol ile temas eden kısmı tek bir basit amaç için tasarlanmıştır: Temas alanının her milimetre karesi aktif olarak üstün yol tutuşu sağlamaya yardım etmelidir. Tekerlek döndükçe, lastikler eşzamanlı olarak ıslak asfalta tutunur, buzu kavrar, ıslak karı tahliye eder ve lastik sırtındaki rijit bloklar sayesinde daha fazla sağlamlık sağlar.

Michelin, ikinci olarak ayçiçeği yağı içeren özel bir kauçuk bileşiği geliştirmiştir. Helio Compound+ adı verilen bu özel kauçuk bileşiği, sadece kış yollarında tutuşu güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda lastiğin ömrünü artırır ve yakıt tüketimini düşürür.

*Bir önceki nesil ürünün ortalamasına kıyasla karlı ve buzlu zeminde. TÜV SÜD Automotive’in 2010 yılında 195/65 R 15 T ve 205/55 R 16 H ebat lastiklerle gerçekleştirmiş olduğu test sonuçlarına göre.
**Bir önceki nesil ürünün ortalamasına kıyasla karlı ve buzlu zeminde. Kendi bünyesinde ve TÜV SÜD Automotive’in 2010 yılında 195/65 R 15 T ve 205/55 R 16 H ebat lastiklerle gerçekleştirmiş oldukları test sonuçlarına göre.
*** Michelin Alpin A4 ana rakip markaların ortalamasından yüzde 35 daha fazla kilometre ömrüne sahiptir. TÜV SÜD Automotive’in 2010 yılında 195/65 R 15 T ve 205/55 R 16 H ebat lastiklerle gerçekleştirmiş oldukları test sonuçlarına göre.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder