26 Ağustos 2011 Cuma

Güvenliğinizle ilgili 10 gerçek



















Söz konusu olan hayatınızdır. Ancak lastikleriniz hakkında, doğruların veya yanlışların ne olduğuna dair bilgiye sahip misiniz? Her sürücünün bilmesi gerekenleri keşfedin, yeni bir şeyler öğrenin veya sadece sürücülük bilgilerinizin gerçekliğini doğrulayın ama birkaç yeni sürprize de hazır olun! Michelin, güvenlikle ilgili doğru bilinen yanlışlar konusunda sürücüleri uyarıyor...

Lastik hava basınçlarımı üç ayda bir kere kontrol etmem gerekir.
YANLIŞ: Lastik hava basıncını daha düzenli bir şekilde ve uzun yolculuklardan önce kontrol ediniz. Doğru hava basıncı; daha fazla güvenlik, uzun bir kilometre ömrü ve en iyi hale getirilmiş yakıt tüketimi sağlayacaktır.

En iyisi lastiklerimin hava basıncını lastiklerim soğukken kontrol etmektir.
DOĞRU: Tercihen, lastik hava basıncını lastikleriniz soğukken kontrol ediniz. Hava basıncını kontrol etmeden önce, son iki saat içerisinde aracınızı sürdüyseniz veya düşük hızda birkaç kilometreden daha fazla mesafe gittiyseniz, diğer bir deyişle soğukken kontrol ettiremiyorsanız tavsiye edilen lastik hava basıncına sadece 4.5 psi ilave etmenizi öneririz.

Avrupa’daki sürücülerin dörtte biri hava basıncı yetersiz olan lastiklerle araçlarını kullanmaktadır.
YANLIŞ: Michelin’in yaptığı araştırmalarda aslında sürücülerin üçte ikisinin hava basıncı yetersiz olan lastikler kullandığı ortaya çıkmıştır. Bu da yetersiz hava basıncının olduğu sonuçlardan sadece ikisi olan; yetersiz yol tutuş ve lastik patlaması riski taşımaktadır. Riske atmayın! Doğru hava basınçlarını taşıtınızın kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz.

Uzun süre dayanan bir lastikle fazladan 5000 km mesafe kat edebilirim.
YANLIŞ: Daha uzun süre dayanan ve fazladan güvenliğe ilaveten ortalamadan daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan bir lastiğin bulunması her zaman kolay değildir ama Michelin Energy Saver gibi yakıt tasarrufu sağlayan lastikler, bunların tamamını ve daha fazlasını sunmaktadır. 10 bin km’ye kadar daha fazla dayanabilmektedir. Kaliteli bir lastik uzun bir süre dayanacaktır ve aslında daha fazla tasarruf yapmanızı sağlayacaktır. Bir başka deyişle yüzde 25 tasarruf yaparsınız.

Uzun ömür, güvenlik ve yakıt verimi gibi ‘3’ temel alanda ideal performans dengesi sunan bir lastik mevcuttur.
DOĞRU: Michelin Energy Saver gibi yakıt tasarrufu sağlayan lastikler, bu üç temel alanda en iyi hale getirilmiş bir performans dengesi sunmaktadır. Geleneksel olarak, üç alanın tamamında eş zamanlı yüksek performansın elde edilmesi lastik üreticileri için temel bir sorun olmuştur ancak artık bu bekleyiş sona ermiştir.


Lastiklerimle bağlantılı olan bazı sürüş risklerinden sakınabilirim.
DOĞRU: En çok karşılaşılan tehlikelerden üçü sizin kontrolünüzdedir. Lastiklerinizin hava basıncı yetersizse, aşırı hızda sürüyorsanız veya otomobiliniz aşırı yüklüyse, hem taşıtınızın hem de lastiklerinizin performansı bozulacaktır.

Lastiklerimi dört yılda bir değiştirmeliyim.
YANLIŞ: Böyle bir genelleme yapmak doğru olmaz ancak aşınmış lastikler tehlikelidir ve yasal değildir. Aşınmanın dışında diğer yaşlanma belirtileri; çatlaklar, kesikler ve biçim bozukluklarını içerir, bunlar da lastiğinizin performansını tehlikeye atar ve lastiğin aniden patlama riskini artırırlar. Michelin, dıştan bakınca düzgün görünseler dahi, lastiklerinizi 10 yıldan uzun süre kullanmanızı önermiyor.

Lastiklerimin daha uzun süre dayanmasını sağlayabilirim.
DOĞRU: Her şeyden önce, lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz gerekmektedir ve bunu kendiniz kolayca yapabilirsiniz. Lastik hava basıncını kontrol etmeniz ve aşınma kontrolü yapmanız, lastiklerinizi ne zaman değiştirmeniz gerektiğini size gösterecektir. Otomobilinizi servise götürdüğünüzde, uzmanlara lastiklerinizi de kontrol ettiriniz.

Doğru lastikler kullanarak çevreye katkıda bulunabilirim.
DOĞRU: Ortalama olarak, her beş depodan birisi, yuvarlanma direnci nedeniyle sadece lastikler tarafından tüketilmektedir. Michelin Energy Saver gibi ömürleri boyunca 80 litreye kadar tasarruf sağlayabilen mükemmel lastikler mevcuttur, bu da hem CO2 salınımının azaltılmasında hem de sürücülerin yakıt maliyetleri üzerinden maddi tasarrufta bulunmalarına yardımcı olan yenilikçi bir yöntemdir.

Lastiklerimin araç üzerindeki yerini düzenli olarak değiştirmenin hiçbir anlamı yok.
YANLIŞ: Genel olarak, lastiklerin bir çifti diğerinden daha hızlı bir şekilde aşınacaktır. Lastiklerinizin araç üzerindeki yerini düzenli olarak değiştirdiğinizde, tüm lastikler düzenli bir şekilde aşınır ve uzun süre dayanırlar. Bu sayede uzun vadede maddi tasarruf yaparsınız.

Lastiklerinizin hava basıncını kontrol ediniz
Lastikler doğal olarak hava basıncı kaybetmektedir, bu nedenle lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz çok geç olmadan lastik hava basıncındaki herhangi bir kaybı keşfetmeniz anlamına gelmektedir. Yeniden şişirilse bile, önceden yetersiz hava basıncıyla kullanılmış olan bir lastik patlayabilir. Yedek lastik de dâhil olmak üzere lastiklerinizin tamamının hava basıncını kontrol ediniz. Daima taşıtınıza uygun görülen veya lastik imalatçısı tarafından tavsiye edilen lastik hava basınçlarına bakınız.

Aşınmaya dikkat ediniz
Bir taşıtın lastik diş derinliği düşük olan lastiklerle sürülmesi sadece suda kayma-kızaklama riskini artırarak; yol tutuş ve kontrolü azaltarak güvenliğinizi tehlikeye atmaz aynı zamanda yasal değildir. Yeni lastiklerin çoğu lastik sırtının içerisine gömülü bir lastik aşınma göstergesine sahiptir, aksi takdirde bir lastik derinliği ölçme aleti kullanınız. Lastik boyunca ve lastik çevresinde sırt desen seviyelerini düzenli olarak kontrol ediniz ve şüphe halinde bir lastik uzmanından yardım alınız. Aşınmanın dışında yaşlanmanın diğer belirtileri; çatlaklar, kesikler ve biçim bozukluklarını içermektedir, bunların tamamı lastiğinizin performansını olumsuz yönde etkilemektedir ve lastiğin birden bire patlaması riskini artırmaktadır. Dışarıdan çok düzgün bir şekilde görünseler dahi, 10 yıl sonra lastikleri değiştiriniz.

Hava koşulları frenleme mesafelerini nasıl etkilemektedir?
Farklı mevsimler, yol üzerinde farklı ihtiyaçları beraberinde getirmektedir. Kış lastikleri bütün yol yüzey tiplerinde 7 derecenin altında daha fazla güvenlik ve daha kısa frenleme mesafeleri sunmaktadır. Kış lastikleriyle karşılaştırıldığında, saatte 50 km’lik bir hızla kar üzerinde sürüyorsanız, bir yaz lastiği durmak için 32 metre daha fazla mesafeye gerek duymaktadır. Bir yaz lastiğinin ıslak zeminde frenleme mesafesi sıcaklık 7 derecenin altına düştüğünde 6 metre daha uzundur (saatte 80 km’lik bir hızla sürerken). Bu nedenle Michelin, 7 derecenin altında mutlaka kış lastiği kullanılmasını öneriyor.

Islak zeminlerde 3 metreye kadar kısa mesafede frenleyin
Islak zeminlerde durmak için daha uzun mesafe gerekmektedir çünkü yol yüzeyindeki çakıllar üzerinde bulunan çok küçük girinti-çıkıntılar suyla dolmaktadır. Bu da yol ve lastik arasındaki yapışmayı azaltmaktadır. Lastik üreticisi Michelin, Energy Saver yakıt tasarrufu sağlayan lastiklerinin ıslak zeminlerde frenleme mesafesini 3 metreye kadar kısaltabilen, gelişmiş yağmur lastikleri olduklarını iddia etmektedir. Lastik sırt deseni, yol ve lastik arasında daha temiz bir temas noktası oluşturmak, daha iyi yol tutuş ve direksiyon hâkimiyeti sağlamak için tasarlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder