4 Haziran 2011 Cumartesi

Lastikte Doğru Hava Basıncı Aktiviteleri Sonuçlandı




Tehlikeli seviyede düşük hava basınçlı lastiğe sahip araç sayısı geçtiğimiz yıla oranla azaldı. Michelin’in Nisan-Mayıs aylarında toplam altı ilde gerçekleştirdiği ve 4566 aracın kontrol edildiği ‘Lastikte Doğru Hava Basıncı’ etkinliğinde, 100 araçtan 58’inin düşük ya da yüksek hava basınçlı lastiklere sahip olduğu tespit edildi. Sürücülerin % 16’sının tehlikeli seviyede düşük havalı lastiklerle yolculuk yaptığı ortaya çıkarken, 2010’daki etkinlikte aynı oran % 24’e ulaşıyordu.

Michelin’in karayollarında can güvenliğini artırma ve araçların yakıt tüketimini azaltarak çevreyi koruma amacıyla 2004’ten bu yana Türkiye’de hayata geçirdiği “Lastiklerde Doğru Hava Basıncı” aktiviteleri sona erdi. Elde ettiğimiz sonuçlar, araç kullanıcılarının her geçen yıl doğru hava basıncı konusunda biraz daha bilinçlendiğini ve çalışmalarımızın başarıya ulaştığını gösteriyor.


Bu sene 15 Nisan-22 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz “Lastikte Doğru Hava Basıncı” aktiviteleri; İstanbul Anadolu ve Avrupa yakalarının yanı sıra Ankara, Bursa, İzmir, Antalya ve Denizli’de düzenlendi. Aktiviteler boyunca alışveriş merkezleri gibi araç trafiğin yoğun olduğu yerlere kurduğumuz servis alanlarında, toplam 4556 aracın lastik basınçlarını kontrol ettik. Hatalı basınçları düzelttik; sürücülere araçlarının lastiklerinde olması gereken hava basıncının bilgisini verip, doğru hava basıncının önemini anlattık.

Lastiklerde doğru hava basıncı neden önemli?
Eksik hava basıncında kullanılan lastikler:

o Yol tutuş kabiliyetini azaltır
o Direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa neden olur
o Islak zeminde fren mesafesini uzatır ve yüksek patlama riski taşır
o Tüm bunlar da trafik kazalarının meydana gelmesi riskini artırır

Lastik ömrünü % 30’a kadar azaltıyor
Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor.

o Lastik hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artar
o Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelemesi daha fazla yakıt tüketimine neden olur
o Eksik hava basıncı ayrıca lastik omuzlarında fazla basınca ve bunun sonucunda yıpranmaya yol açarak, lastik ömrünü % 30’a kadar azaltır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder