19 Ağustos 2010 Perşembe

Sıradışı FERRARI 599 GTO için sıradışı yeni MICHELIN lastiği

Sınırlı sayıda üretilen 599 adet yeni FERRARI 599 GTO’da MICHELIN’in özellikle bu model için tasarladığı yeni süper sportif lastikleri kullanılıyor. FERRARI 599 GTO ve yol arasındaki tek temas noktası olan 2.396 adet MICHELIN performans sağlayabiliyor.

MICHELIN bu benzersiz lastikleri rekor sayılabilecek bir süre olan 18 ay içerisinde geliştirebilmek amacıyla İtalyan spor araç üreticisiyle bir ortaklık gerçekleştirdi. FERRARI 599 GTO’nun tam performans potansiyeline erişebilmesini sağlamak için lastiklerde, mükemmel yol tutuşu ve üstün güvenlik özellikleri arasında denge sağlanmalıydı.

Ekstra geniş olan bu lastikler ön için 285/30 ZR 20, arka için ise 315/35 ZR 20 ebatında sunuluyor. Böylesine büyük olmakla birlikte yeni lastikler olağanüstü şekilde hafif: ön lastiklerin ağırlığı sadece 10 kilogram iken arka lastikler sadece 15 kilogram. Bu, benzer ölçülerdeki lastiklerle kıyaslandığında ağırlık bakımından %10’luk bir tasarruf demektir. MICHELIN’in hafif lastiklerinin iki faydası bulunmaktadır;
- Yaylanmaz ağırlığın azalması yol tutuşunu artırır.
- Yakıt tüketiminin dolayısıyla karbon emisyonunun azaltılmasına yardımcıdırlar.


MICHELIN’in
FERRARI 599 GTO için geliştirdiği lastiklerinin yuvarlanma direnci benzer diğer lastiklere kıyasla %20 oranında daha azdır. Bu oran CO2 emisyonlarında kilometre başına 7 grama kadar azalma sağlamaktadır.

MICHELIN mühendisleri lastiklerin, 670 beygir gücündeki 6 litrelik V-12 motoruyla tüm şartlar altında güvenli ve hassas yol tutuşu sağlamalarını olanaklı kılmak için yenilikçi kauçuk bileşenleri geliştirdiler. Lastiklerin benzersiz sırtında üç farklı bileşen kullanılmaktadır: lastiğin dış omzunda pist sürüşlerinin yarattığı aşırı baskıya dayanabilen bileşen; sırtın orta kısmında yüksek hızlarda üstün performans sağlamak üzere özel olarak tasarlanmış bir bileşen ve lastiğin iç omuzunda ise güvenli yol tutuşu için yola temas eden lastik yüzeyini maksimuma çıkartmaya yönelik olarak lastiğin yapısıyla birlikte tasarlanmış bir bileşen.

MICHELIN ve FERRARI ürün geliştirme mühendisleri ve test pilotları lastiklerin, Ferrari’nin bugüne kadar ürettiği en hızlı araba olan yeni FERRARI GTO’nun şasi özellikleriyle uyumlu performans dengesini sağlamak için, İtalya Fiorani ve Nardò’dakiler başta olmak üzere farklı yarış pistlerinde yoğun şekilde birlikte çalıştılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder