
MICHELIN bu benzersiz lastikleri rekor sayılabilecek bir süre olan 18 ay içerisinde geliştirebilmek amacıyla İtalyan spor araç üreticisiyle bir ortaklık gerçekleştirdi. FERRARI 599 GTO’nun tam performans potansiyeline erişebilmesini sağlamak için lastiklerde, mükemmel yol tutuşu ve üstün güvenlik özellikleri arasında denge sağlanmalıydı.
Ekstra geniş olan bu lastikler ön için 285/30 ZR 20, arka için ise 315/35 ZR 20 ebatında sunuluyor. Böylesine büyük olmakla birlikte yeni lastikler olağanüstü şekilde hafif: ön lastiklerin ağırlığı sadece 10 kilogram iken arka lastikler sadece 15 kilogram. Bu, benzer ölçülerdeki lastiklerle kıyaslandığında ağırlık bakımından %10’luk bir tasarruf

- Yaylanmaz ağırlığın azalması yol tutuşunu artırır.
- Yakıt tüketiminin dolayısıyla karbon emisyonunun azaltılmasına yardımcıdırlar.
MICHELIN’in

MICHELIN mühendisleri lastiklerin, 670 beygir gücündeki 6 litrelik V-12 motoruyla tüm şartlar altında güvenli ve hassas yol tutuşu sağlamalarını olanaklı kılmak için yenilikçi kauçuk bileşenleri geliştirdiler. Lastiklerin benzersiz sırtında üç farklı bileşen kullanılmaktadır: lastiğin dış omzunda pist sürüşlerinin yarattığı aşırı baskıya dayanabilen bileşen; sırtın orta kısmında yüksek hızlarda üstün performans sağlamak üzere özel olarak tasarlanmış bir bileşen ve lastiğin iç omuzunda ise güvenli yol tutuşu için yola temas eden lastik yüzeyini maksimuma çıkartmaya yönelik olarak lastiğin yapısıyla birlikte tasarlanmış bir bileşen.
MICHELIN ve FERR

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder