5 Temmuz 2010 Pazartesi

Bibendum'un Tarihçesi

1898
1894’te gerçekleşen Lyon Evrensel Sergisinde üst üste yığılmış lastikler Michelin kardeşlere ilham kaynağı olur. Edouard, André’ye bu yığını göstererek “Kolları olsaydı, bir insan olabilirdi” der. André Michelin birkaç yıl sonra bu benzetmeyi hatırlayacaktır…


1899
Dönemin ünlü illüstratörü O’Galop’un çizdiği ilk posterlerde Bibendum, havası inmiş rakip marka lastikler arasında, engelleri bardağına doldurmuş, «Şimdi içme zamanı» (Nunc est Bibendum) diyerek kadeh kaldırmaktadır.









1907
Michelin’in kaydırmaz lastiklerini anlatan, O’Galop’un çizdiği “Taban” reklamı kuşkusuz döneminin en ünlü reklamları arasında yer almaktadır.









1911
1911’de Bibendum, Fulham Road’daki yeni evine taşınacağını duyurur. Michelin’in 75 yıl boyunca Londra merkezi olarak kullanacağı Bibendum görselleriyle süslü bu bina, 100 yıl boyunca çok az değişikliğe uğramış, günümüzde restoran olarak hizmet vermektedir.






1928
1920’lerin sonunda hoparlörlerle donatılmış tanıtım araçları, şehirlerin sokaklarında gezerlerdi. Resimdeki aracın üzerindeki Bibendum’un kolları, aracın içinden kontrol edilebilmekteydi.





Daha fazlası için Facebook sayfamı ziyaret edebilirsiniz:
Bibendum'un Tarihçesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder